
L'ampliació de l'aeroport
Hi ha molt interès en el socialisme i en els conservadors a no renunciar al finançament de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona. Ho veuen com una oportunitat de futur amb l’increment dels serveis de vol.
L'ampliació de l'aeroport és política estratègica
L’aeroport es considera política estratègica de país. Però no diuen que és una inversió d’AENA que busca beneficis per l’entitat i també pels altres socis. AENA controla l’aeroport i no vol cedir el control a la Generalitat.
L’impacte ambiental no s’havia plantejat fins que han aparegut les protestes ecologistes i les recomanacions del Consell d’Europa.
L'ampliació de l'aeroport, una operació de màrqueting?
És l’aeroport una operació de màrqueting per tapar altres coses, entre elles el dèficit estructural en infraestructures de Catalunya?
La inversió no surt dels pressupostos, sinó de la mateixa AENA, empresa privatitzada amb participació de l’Estat del 51%, que cotitza a borsa.
No és un projecte clar de país
Això de l’aeroport també serveix per aigualir el referèndum de l’1 d’octubre 2017… El PSOE segueix la política de qui dia passa any empeny mentre intenta portar els polítics catalans a l’abisme i el declivi.
L’aeroport no és un projecte clar de país, ja que el projecte d’ampliació s’ha fet a esquena del territori i els municipis, a més de la destrucció del medi ambient que significa l’allargament de la 3a pista d’enlairament i aterratge.
L'ampliació de l'aeroport és un model obsolet
El projecte AENA segueix un model obsolet lligat a la contaminació i per tant insostenible. Catalunya s’enfronta al model empresarial depredador dels empresaris vinculats al BOE.
I mentre això passa, el govern català destina 19 milions d’euros al circuit de Catalunya situat a Montmeló, per atendre les seves despeses de manteniment. La despesa sembla exagerada quan seria necessària per a l’àmbit hospitalari i per pagar millor el personal.
No hi ha espònsors?
No s’entén que amb les carreres que s’hi fan no hi hagi espònsors que paguin el que es necessita per la conservació i manteniment del circuit.
També es necessiten diners per l’habitatge social i el mínim vital dels vulnerables. I no diem el resultat de la pujada de la llum per sobre les possibilitats econòmiques de moltes famílies treballadores.
Circuit en patrocini, en plena crisi de la venda d'automòbils
Es patrocina un circuit quan està en crisi la venda d’automòbils i la indústria espanyola, Seat a part fa miracles per mantenir-se mentre comença a introduir el cotxe elèctric.
Alguna cosa no va bé quan passen aquestes coses i l’essencial queda per fer. El que és evident és que entre Junts i ERC no hi ha acord de govern. Van per lliure, cadascú al cantó que li convé. Ara Junts vol manar i decidir la qüestió econòmica, mentre esquerra veu com li entren gols en porteria pròpia.