
Les comunicacions han millorat, o no?
El futur està en les comunicacions. El món millorarà amb la millora de les comunicacions. És la solució de l’economia mundial. Tot el progrés resideix a la facilitat de les comunicacions. O no? Ens concretem en l’aspecte de la relació social entre un emissor i un receptor que intenten una relació verbal per mitjà del llenguatge.
El que té més problemes de comunicació és el ciutadà que paga
Escolis Albats, sempre albats, no sap si Vladimir Putin, Josef Binden, Josep Borrell, Volodimir Zelenski, Úrsula von der Leyen, Xi Jin Ping i altres, es poden comunicar amb facilitat o tenen problemes de línies ocupades. Ho ignorem totalment i no és cosa de prendre-ho de broma. I tant de bo que els hi fos fàcil. El que si és segur que cada dia el que té més problemes de comunicació es el ciutadà que paga, tributa, afluixa la mosca, es grata la butxaca, aguanta, suporta, calla i li carreguen els plats trencats.
Abans un podia telefonar a qualsevol empresa, grup, societat, centre mèdic, entitat bancaria, departament governatiu i podia dir, si us plau amb el Sr. XXX. Avui impossible. Més o menys la cosa funciona així:
Aquest és el telèfon de ZZZ. Si vol que l’atenguin en català premi 1 i si vol en castellà premi 2 i si no, facis fotre. Tingui en compte que aquesta trucada pot ser gravada (i a mi que m’importa i perquè l’han de gravar?) i d’acord amb la llei de… Aquí ja em perdo totalment, I segueix, cliqui 1 si vol informació general, cliqui 2 si vol fer un pagament, cliqui 3 si es nega a fer un pagament, cliqui 4 si sols és un curiós, cliqui 5 si vol ser atès per un psicòleg, cliqui 6 si prefereix un psiquiatre, cliqui 7 si vol conèixer el nostre model de transmissió de dades i atenció al client, cliqui 8 si no es troba bé, cliqui 9 si no sap a qui ha de clicar i si no sap a qui clicar el passem a un operador.
Eureka. Ja puc parlar amb un ésser humà!!!! Doncs sí, és un ésser humà, però el resultat és el mateix: li expliques que tens una gotera, que de l’aixeta no surt aigua, que has oblidat la contrasenya i no saps com entrar a la web o que no has rebut el que havies de rebre, l’humà escolta atentament, i diu no es preocupi, el passo amb el departament d’embolics. En el departament d’embolics li pregunten que desitja? No val dir que ja ho has explicat, has de repetir-ho i després que t’escoltin pacientment, et diuen que això no és d’aquest departament, i et passen al departament d’operacions desconegudes… i allí comuniquem o es talla la comunicació.
Altres vegades és més senzill, el telèfon comunica, comunica i comunica…
Un servei de comunicació detestable, que fa perdre temps a l'usuari
I per no fer-ho massa llarg cal recordar el tema de les contrasenyes. Qui més que menys te una llibreta plena de contrasenyes, ja que per qualsevol cerca d’informació per internet la demanen. Amb freqüència, surt el rètol de “contrasenya no valida”. Cal inventar una combinació nova de 8 elements. Amb sort demanen una contrasenya sols numèrica i en cas contrari, exigeixen un conjunt de lletres majúscules i minúscules, signes numèrics, signes gràfics i altres. La cosa es complica quant demanen repetir la contrasenya i surt l’altre rètol màgic, les “contrasenyes no coincideixen”.
La reducció de llocs de treball canviant persones per robots porta a un servei de comunicació detestable i fa perdre temps i paciència a l’usuari.
I així aturen fins i tot la possibilitat de protestar o queixar-te.
Però això si, si algú et vol vendre algun servei o possibilitat que no has demanat i possiblement no necessites et pot emprenyar a qualsevol hora del dia o de la nit per a comunicar-te que ets un client especial, que es posa al teu servei i que et convida a canviar de companyia o a comprar el que no et fa falta. I tant si penges el telèfon com si amablement li dius que no t’interessa és possible que l’endemà a la mateixa hora et torni a trucar.
Després algú estranya l’increment de suïcidis.