
Els empresaris de la façana mediterrània segueixen reclamant el corredor mediterrani que havia de facilitar el transports de mercaderies a l’estranger per via fèrria.
S’havia d’inaugurar ara, però seguim en obres. Ara diuen que estarà pel 2025. El retard perjudica el comerç. No se sap on han anat a parat les inversions que s’havien de fer ni com ha acabat la història del corredor central, orquestrada pel PP per fer la contra a la Catalunya que vol la independència.
No sabem si la Unió Europea ha passat comptes dels diners que va donar a l’estat espanyol per les obres. És clar que manava el PP i de comptes en sabien molt. Què se’n va fer dels diners i on van anar a parar?
El retard també perjudica el turisme i les comunicacions entre territoris. No hi ha un ave Barcelona-Múrcia, ni es comuniquen els aeroports de la costa mediterrània amb trens i llançadores. Barcelona té ara un metro que hi arriba. Però es pot fer molt més, a no ser que els pàrquings dels aeroports siguin un negoci calculat.
La remodelació del sector del transport fa molts anys que espera. A Catalunya volem la total transferència de les competències de Renfe i Adif. Tenim organització suficient per absorbir-les.
Però l’Estat ha de posar damunt la taula tots els diners per fer el que ha deixat de fer, des de la renovació de material a conservació i manteniment adequat de vies, passant per acabar amb urgència les obres de l’estació de Sagrera, fins a resoldre la comunicació de mercaderies amb la zona franca i el port.