
Amnistia Internacional a l’Anoia ha fet una acció aquesta setmana a davant de l’Hospital Universitari d’Igualada per denunciar “la deixadesa i el progressiu desmantellament de la sanitat pública” dels darrers anys a l’Estat.
La “manca d’inversió i una gestió sanitària deficient”, prèvies a la pandèmia han provocat, per a l’entitat, “una desatenció del sistema que ha afectat bona part de la població”, especialment la gent gran, malalts crònics i persones amb problemes de salut mental.
Apunten que un dels col·lectius més afectat és el de dones ja que, la majoria ha hagut de fer un esforç extra a la seva tasca coma cuidadores de persones dependents.
Amnistia Internacional també lamenta el tancament de diversos consultoris locals que “han dificultat l’atenció de proximitat a les persones que més la necessitaven”.
L’entitat exigeix que “es prioritzi la inversió en una salut pública que aposti per la prevenció i la promoció de la salut, que recolzi als seus professionals” i que permeti “una atenció de qualitat accessible per a tothom”.
Publicat a infoanoia.cat, l’1 de març del 2021.