

Ambicions catalanes, que volen fondre en les espanyoles
Pel govern espanyol les ambicions catalanes de país passen per una definició gens clara de les ambicions del nacionalisme espanyol. En cap cas el govern espanyol ha posat en relleu les febleses i les amenaces pel seu propi projecte de nació única.
Ambicions de l'Estat espanyol, que no accepta cap reforma
El primer problema de la nació espanyola com a país és que no accepta cap reforma. El fet de no posar-se al dia perjudica la seva imatge oficial de marca, a més de mantenir la seva economia amb baixa competitivitat on qualsevol fons d’inversió sap que té obert un mercat per aconseguir el poder o el control d’empreses que avancen en el terreny de les noves tecnologies i la innovació.
Han arribat les vacances i govern i un sector important de funcionaris i famílies han optat per abandonar les ciutats per anar a segones residències, a veure la família a altres punts de la geografia o per viatjar. Cap proposta de solidaritat amb els vulnerables econòmicament i l’atur es redueix en el sector serveis i hostaleria de vacances amb salaris baixos i nova precarietat.
Temes importants passen a un segon pla
Les violacions dels drets humans han passat a un segon pla i la seguretat baixa punts com també la sensibilitat social, a part de les maratons per alguna causa com pot ser el banc dels aliments.
Fer d’empresari no classificat entre els VIP segueix essent una aventura. Fer créixer empreses sortides de sota zero requereix un coratge que no té res a veure amb l’altruisme. La societat encara no ha fet seu el principi d’ajudar-se uns als altres per progressar amb seguretat i amb igualtat.
Ambicions socials irrenunciables
L’idioma segueix essent una ambició social irrenunciable i dimensiona el fet identitari junt amb la responsabilitat del dret a la confiança de país per no repetir errors passats, ni renunciar als drets legítimament adquirits.
El país no pot renunciar a mobilitzar-se per exigir més democràcia i llibertat pel desenvolupament del territori i la consciència de l’ecologisme i protecció urgent i ràpida del medi ambient contra els abusos urbanístics, destructors de la natura.
El món evoluciona i obliga a evolucionar amb ell
El món evoluciona i obliga que les institucions també evolucionin i facilitin el recobrament de la confiança perduda, creant les noves institucions que resultin necessàries, sense incrementar més la despesa pública.
El govern català ha de plantejar clarament al govern espanyol les ambicions de tot ordre que cal assolir, i fer de manera que no siguin rebutjades i prohibides, trencant l’eficàcia indispensable per sortir de la crisi, provocant la indignació general de tot un poble que aspira a ser lliure i poder governar-se sense interferències que no siguin acceptades democràticament com seria el cas de les Reglamentacions i Directives europees.